page ad skin

Hyundai Kona EV com autonomia de 660 km já vendeu mais de 100.000 unidades

SUV é o modelo elétrico mais vendido da marca coreana

Hyundai Kona Electric
  • Hyundai Kona Electric: versão totalmente elétrica foi lançada em 2018
  • Mais de 75% das vendas do modelo aconteceram fora da Coreia do Sul

Lançado há pouco mais de dois anos, o SUV elétrico compacto Hyundai Kona Electric atingiu a marca de 100.000 unidades vendidas no mundo. Este patamar o torna o carro elétrico mais vendido da marca coreana e o posiciona entre os mais bem sucedidos do segmento. 

Foram exatamente 103.719 exemplares vendidos até 30 de junho. Mais de 75% das vendas ocorreram fora do seu mercado doméstico - a Coreia do Sul. As vendas em nível recorde foram impulsionadas, entre outras coisas, pela produção adicional na Europa.

Galeria: Hyundai Kona Electric 2019

Tudo indica que o Hyundai Kona elétrico deve superar os 60 mil emplacamentos neste ano, acima dos 50 mil em 2019. A meta para a Hyundai até 2025 é aumentar gradualmente as vendas de carros elétricos a bateria para 560.000 veículos por ano - sem contar os movidos a células de combustível de hidrogênio e híbridos plug-in.

Obviamente, o Kona Electric e a IONIQ Electric são apenas o inicio da eletrificação da marca, enquanto o próximo passo importante serão os carros da próxima geração, construídos na nova plataforma dedicada para elétricos. Serão modelos de ampla autonomia com capacidade de carregamento ultra-rápido.

De acordo com as últimas informações do Automotive News, o grupo sul-coreano se esforça para impulsionar os veículos com células de combustível de hidrogênio, com o objetivo de colocar 200.000 unidades em seu mercado doméstico até 2025 (comparado a mais de 1,1 milhão de elétricos a bateria) - no final de 2019, havia 91.000 elétricos e 5.000 a células de combustível.

Ocultar press release Mostrar press release

Hyundai KONA Electric Hits 100,000 Global Sales Milestone

  • Hyundai KONA Electric achieved the 100K milestone in just over two years since its launch
  • KONA Electric’s class-leading driving range, fast-charging capability, safety and convenience features have led to sales success and industry accolades
  • Hyundai seeks to sell 560,000 EVs annually by 2025, leveraging KONA Electric’s global success  

SEOUL, July 16, 2020 – KONA Electric, Hyundai Motor Company’s globally loved full electric compact SUV, has surpassed the 100,000 global sales milestone. Cumulative sales of KONA Electric reached 103,719 units as of June 30—just over two years since its launch in March 2018. Sales outside of its home market Korea accounted for more than three quarters of the total.

KONA Electric has been widely lauded for its class-leading driving range, fast-charging capability, safety and convenience features.

In April 2020, the inaugural TopGear Electric Awards named the model the Best Small Family Car, based on its performance during a 24-hour, 1,600-km European road trip. The same year, U.S. News & World Report named it the Best Electric Vehicle. In 2019, WardsAuto included KONA Electric on its 10 best engines list. In 2018, Auto Express named it the Affordable Electric Car of the Year. The EV also played a role in the KONA nameplate winning Spanish newspaper ABC’s Best Car of the Year award. It also won the 2019 North American Utility Vehicle of the Year.

Building on KONA Electric’s successful legacy, Hyundai Motor Company is focused on making zero-emissions mobility a reality, making it a significant part of its long-term strategy. By 2025, the company aims to sell 560,000 battery electric vehicles in addition to FCEV models.

About KONA Electric

  • Compact electric SUV segment-leading 250-mile estimated range
  • Bold, fresh design elements with extroverted color options
    • Signature LED headlights, taillights and daytime running lights
  • High-efficiency 201 horsepower (150 kW), 291 lb.-ft. electric motor powertrain
  • High-voltage 64 kWh lithium-ion battery
  • Standard floating touchscreen with Apple CarPlay™/Android Auto™ capability
  • Hyundai Smart Sense (HSS):
    • Forward Collision-Avoidance Assist with Pedestrian Detection
    • Driver Attention Warning
    • Lane Keeping Assist
    • Blind-Spot Collision Warning
    • Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist
    • High Beam Assist
  • Premium technology availability:
    • 8-inch navigation system
    • Shift-by-wire center console drive controls with additional lower storage
    • Next-generation Blue Link® connected car system
    • Heads-up display (with active pop-up display screen)
    • Rain-sensing wipers
    • Qi wireless-device charging

Editor’s note: The vehicle specifications and features in this press release are for the US market and may vary depending on country/region.

Edição atual
Brasil
INSCREVA-SE GRÁTIS

Deixe seus comentários